Sidor

måndag 1 april 2013

30 day Drawing challenge

Jag har nu startat ett nytt projekt.

I 30 dagar ska jag måla en ny bild varje dag.
Detta för att ge mig inspiration till att måla, till att motivera mig och till att skapa material att ha i min portfolio.
Kanske blir det en del bilder som kan användas till min ansökan till KV Konstskola.

Ja, jag vill börja där och gå på BRUM, vilket är en högskoleförberedande utbildning som riktar in sig på relationen mellan bild och rum.
Om jag ej kommer in på den (endast 10 platser) så kommer jag förhoppningsvis ändå inte på KG,
vilket är en Konst grund och där finns det något över 50 platser om jag minns rätt.

I vilket fall kankse bloggen också kan få börja leva igen om jag nu ska börja med denna utmaningen,
så därför blir det ju också en ny etikett "Drawing challenge". Om jag skriver något till bilderna så kommer jag nog försöker skriva på engelska,... Varför inte bara öva på så mycket man kan när man ändå har möjligheten.

Possposs

Inga kommentarer: